Elektroninio pašto rinkodara užsienio rinkai

El. pašto rinkodara, elektroninis laiškas.

Elektroninio pašto rinkodara dėl santykinai mažų kainų ir aukšto atidarymo rodiklio daugelį metų buvo viena iš efektyviausių interneto rinkodaros priemonių. Žinoma, el. laiškais pasiekti tarptautinę auditoriją yra sunkiau nei vietinę. Visgi, mes paruošėme jums keletą patarimų, kaip el. pašto rinkodarą užsienio rinkai paversti daug efektyvesne.

Tarptautinė plėtra įtraukta į daugelio įmonių rinkodaros strateginius planus. Visgi, prieš pasinerdami į tarptautinę el. pašto rinkodarą nepamirškite, kad turinio vertimas nėra tik pažodinis vertimas iš vienos kalbos į kitą.

ELEKTRONINIO PAŠTO RINKODARA

Iki šiol naujienlaiškiai buvo populiariausia el. pašto rinkodaros forma. Laikui bėgant atsirado kitų alternatyvų – pavyzdžiui, šalti el. laiškai (ang. cold email), kuriuos rinkodaros specialistai visame pasaulyje vis dažniau naudoja ryšiams užmegzti su klientais.

NAUJIENLAIŠKIS – PAGRINDINĖS TAISYKLĖS

Naujienlaiškį galima palyginti su serialu. Jis turi būti reguliariai siunčiamas, įdomus bei įtraukiantis. Naujienlaiškio tikslas – sustiprinti santykius su jau turimais klientais ir suteikti jiems informacijos apie naujus produktus, paslaugas ar įmonės pokyčius. Kuriant naujienlaiškį verta prisiminti keletą pagrindinių taisyklių:

  • Turinys turėtų būti naudingas jūsų auditorijai: sutelkite dėmesį į tai, kad prenumeratoriams būtų siunčiama aktuali informacija.
  • Kokybė, o ne kiekybė: niekas neturi laiko skaityti dešimties puslapių el. laiškų. Pagalvokite apie žmones, skaitysiančius jūsų laišką pakeliui į darbą arba kavos pertraukėlės metu. Pabandykite laiške pateikti tik kelis informacinius elementus ir kuo trumpiau ir įdomiau juos aprašykite.
  • Sudominanti antraštė: net jei jūsų gavėjai prenumeruoja jūsų naujienlaiškį, tai dar negarantuoja, kad jie atsidarys ir perskaitys jūsų laiškus. Turite atkreipti jų dėmesį – pageidautina su kuo įdomesne antrašte.
  • Raskite tinkamą siuntimo laiką: naujienlaiškio veiksmingumas priklauso ne tik nuo jo turinio. Jo efektyvumui įtakos turi ir tinkamo laiko pasirinkimas. Prieš siųsdami pranešimą, pagalvokite, kada jūsų tikslinė auditorija keliasi, kokie yra jų kasdieniai įpročiai ir kada jie gali skirti laiko jūsų naujienlaiškiui. Laiškas išsiųstas netinkamu laiku, dažniausiai pasimeta tarp kitų panašių laiškų.

NAUJIENLAIŠKIS UŽSIENIO RINKAI – Į KĄ ATKREIPTI DĖMESĮ?

Kuriant naujienlaiškį užsienio klientui, visų pirma verta atsižvelgti į konkrečiai šaliai būdingas dizaino tendencijas. Naujienlaiškis, patrauklus lietuvių skaitytojams, nebūtinai sulauks susidomėjimo Amerikoje ar Rusijoje. Be to, planuojant siųsti naujienlaiškį, reikėtų atsižvelgti į skirtingas laiko juostas. Nesiųskite el. laiškų visiems gavėjams vienu metu. Kad naujienlaiškis tikrai pasiektų gavėjus tinkamu laiku, suskirstykite sąrašą pagal geografinę vietą.

ŠALTI LAIŠKAI (ang. cold email) – PAGRINDINĖS TAISYKLĖS

Šaltų laiškų siuntimas yra vienas efektyviausių verslo santykių užmezgimo ir palaikymo būdų. Dažniausiai šio tipo el. laiškai yra siunčiami norint užmegzti bendradarbiavimą su potencialiu klientu. Dėl šios priežasties šalto laiško siuntimas turėtų būti sutelktas į jūsų gavėją, o ne į jūsų siūlomus produktus ar paslaugas. Pirmuoju el. laišku turite įtikinti klientą, kad suprantate jo verslą ir iššūkius. Visų pirma, atkreipkite dėmesį į šiuos svarbius dalykus:

  • Naudokite el. pašto adresą su įmonės domenu: laiško gavėjai jūsų dar nepažįsta, todėl svarbiausia įgyti jų pasitikėjimą. Pranešimas, išsiųstas iš nemokamo el. pašto adreso, tokio kaip: @gmail, @hotmail arba @outlook, greičiausiai atsidurs SPAM aplanke ir nebus perskaitytas.
  • Raskite idealų klientą: pranešimų siuntimas atsitiktinai atrinktiems žmonėms visame pasaulyje bus tik laiko švaistymas. El. laiškai turi būti siunčiami tikslinėms auditorijoms. Pagalvokite, kas yra jūsų idealus klientas ir kokias paslaugas galėtumėte jam pasiūlyti. Kai tai padarysite, galėsite sukurti laišką, atitinkantį jūsų skaitytojų poreikius.
  • Pasirūpinkite tinkama tema: raskite temą, dėl kurios gavėjai norėtų perskaityti jūsų el. laišką. Pavadinimas taip pat turėtų būti suasmenintas ir patraukiantis dėmesį. Temoje visada verta parodyti, kodėl gavėjui naudinga perskaityti jūsų el. laišką.

ŠALTI LAIŠKAI UŽSIENIO KLIENTUI – Į KĄ ATKREIPTI DĖMESĮ?

Prieš pradėdami siųsti šaltus laiškus, įsitikinkite, kad skaitytojai turės galimybę patekti į jūsų įmonės svetainę, o čia ras reikiamą informaciją jiems suprantama kalba. Atminkite, kad gavėjas dar neturėjo galimybės sužinoti apie jūsų įmonę, jos istoriją ir paslaugas. Todėl, perskaitęs el. laišką, greičiausiai nuspręs apsilankyti jūsų svetainėje. Jei svetainės turinys jam bus nesuprantamas, jūsų darbas neatneš jokios naudos.

Taip pat svarbu žinoti pasirinktos šalies vietinius įpročius ir etiketą. Kai kuriose šalyse įkyrus  paslaugų siūlymas gali būti veiksmingas, kitur – nepagarbos ženklas.

WEB PUSH PRANEŠIMAI – PAGRINDINĖS TAISYKLĖS

Web push pranešimai leidžia netiesiogiai bendrauti su naudotojais. Klientui pakanka apsilankyti jūsų svetainėje ir suteikti leidimą gauti pranešimus. Nereikia pateikti jokios asmeninės informacijos, pvz., el. pašto adreso. Web push pranešimų siuntimo laikas yra gana lankstus. Vienintelė sąlyga, kad naudotojas gautų pranešimą – turi būti palikta atidaryta naršyklė. Šio tipo pranešimai yra gana nauja kontakto su klientais forma. Tokiu būdu galite dalintis svarbia informacija su naudotojais tiek kompiuteriuose, tiek mobiliuosiuose įrenginiuose. Kokios yra svarbiausios žiniatinklio tiesioginių pranešimų taisyklės?

  • Turite gauti leidimą: norėdamas gauti web push pranešimus, naudotojas turi su tuo sutikti spustelėdamas sutikimo mygtuką.
  • Ribotas teksto dydis: simbolių skaičius web push pranešime yra ribotas. Antraštės ilgis neturėtų viršyti 65 simbolių, o pranešimo tekstas – ne daugiau kaip 240 simbolių. Dėl šios priežasties nepaprastai svarbu parinkti tinkamą žinutės tekstą.
  • Verta veikti dviem būdais: maksimalus teksto kiekis web push pranešime riboja bendravimo su klientu galimybes. Todėl, jei web push yra, pavyzdžiui, trumpa informacija apie reklaminį pasiūlymą, rekomenduojama išsiųsti klientui išsamesnę informaciją asmeniniu el. paštu.

WEB PUSH PRANEŠIMAI UŽSIENIO KLIENTUI – Į KĄ ATKREIPTI DĖMESĮ?

Nusprendę naudoti web push pranešimus, pirmiausia turėtumėte atsižvelgti į tai, kokią naršyklę dažniausiai naudoja tam tikros šalies naudotojai. Nuo to priklauso web push struktūra, kuri gali skirtis tam tikrų tipų naršyklėse. Be abejo, labai svarbu pasirinkti tinkamą laiką web push pranešimams. Prieš pradėdami kampaniją, apsvarstykite kiekvienos demografinės grupės laiko juostą ir pagalvokite, kada jūsų auditorija galės skirti laiko ir perskaityti jūsų pranešimus ar pamatyti jiems paruoštą pasiūlymą.

LAIŠKAI UŽSIENIO KLIENTUI

El. laiškų rašymas kartais gali tapti tikru iššūkiu. Štai kodėl turime jums keletą patarimų – galbūt jie padės jums suformuluoti žinutę užsienio kalba.

  • Oficiali kalba: jei pasirinkta kalba nėra jūsų gimtoji, rekomenduojame rašyti laišką oficialiai ir vengti šnekamosios kalbos, kuri gavėjui gali pasirodyti nesuprantama.
  • Venkite santrumpų: netrumpinkite žodžių. Venkite naudoti trumpinius net siųsdami el. laišką per mobilųjį įrenginį.
  • Įsitikinkite, kad pranešime nėra klaidų: jei siunčiate svarbią žinutę, perskaitykite ją garsiai. Taip bus lengviau pastebėti bet kokias rašybos klaidas. Leiskite skaitytojui sutelkti dėmesį į pranešimo turinį, o ne į rašybos klaidas.
  • Būkite atsargūs su emoji: jaustukai retai naudojami oficialiame el. laiške. Juos galite naudoti tik įsitikinę, kad jie bus tinkamai interpretuojami. Verta palaukti ir leisti klientui žengti pirmą žingsnį. Taip pat venkite įmantrių šriftų, galinčių atitraukti dėmesį nuo jūsų žinutės turinio.
  • Dar kartą apsvarstykite pasisveikinimą: sužinokite, kokie pasisveikinimai jūsų pasirinktoje šalyje yra tinkamiausi. Paprastai saugiausias sprendimas yra kreiptis į klientą vardu ir pavarde, pradžioje parašius ponas / ponia. Nerekomenduojama kreiptis tik vardu, nebent jūs jau esate gerai pažįstami.

Skrivanek vertimų biuras jau daugelį metų padeda įmonėms įsitvirtinti užsienio rinkose, teikdamas įvairias rinkodaros kampanijų vertimo ir lokalizavimo paslaugas. Susisiekite su mumis ir sužinokite daugiau.