SEO ir lokalizacija daugiakalbėms svetainėms

SEO vertimai

Interneto atsiradimas visiškai pakeitė pasaulinę komunikaciją ir rinkodarą. Staiga atsirado galimybė pasiekti potencialius klientus beveik kiekviename pasaulio kampelyje. Tačiau kaip užtikrinti, kad jie nepasimestų tarp daugybės pasirinkimų ir sužinotų būtent apie Jūsų įmonę? SEO (optimizavimas paieškos sistemoms) ir lokalizacija gali atsakyti į šį klausimą.

SEO lokalizacijos strategija gali padėti Jūsų svetainei atsidurti aukštose paieškos rezultatų pozicijose. Kiekvieną kartą plečiant įmonės veiklą už savo šalies ribų ir kuriant turinį užsienio kalbomis, privaloma pakeisti svetainės turinį taip, kad jį lengvai rastų ir suprastų bet kur – Lenkijoje, Jungtinėse Amerikos Valstijose ar Indijoje. Svarbu atsižvelgti ir į vietovę, t. y. pagerinti svetainės matomumą konkrečiame mieste ar regione.

SEO IR LOKALIZACIJOS SVARBA

SEO – įrankis ir strategija viename, padedantis optimizuoti turinį, svetainės struktūrą ir nuorodas. Tai pagerina svetainės matomumą paieškos rezultatuose, kas padidina lankytojų ir potencialių klientų srautą. Raktinis žodis čia yra „matomumas“ – SEO padeda Jūsų svetainei išsiskirti internetinio turinio jūroje.

Dirbant keliose šalyse tenka nuolat pritaikyti įmonės turinį skirtingoms kalboms. Taip pat ir SEO, kuris keičiasi priklausomai nuo kalbos ir regiono, kadangi skirtingų šalių rinkos turi skirtingus paieškos algoritmus ir reitingavimo metodus. Vartotojų lūkesčiai ir elgsena taip pat keičiasi priklausomai nuo vietovės  –  Europoje ir Jungtinėse Valstijose dauguma žmonių renkasi Google, o Kinijoje  – Baidu.

VIETINIS SEO

Vietinis SEO siekia padidinti įmonės matomumą vietinės paieškos rezultatuose. Ją galima prilyginti lokacijos, kurioje būtų geriausia atidaryti verslą, pasirinkimui, tik skaitmeniniame pasaulyje. Kai kas nors ieško „geriausios kavinės Vilniuje“ arba „automobilių mechaniko Kaune“, siekis yra svetainei atsidurti kuo aukščiau paieškos rezultatuose. Vietos SEO padeda mažoms ir vidutinėms įmonėms pritraukti klientų iš aplinkinių vietovių.

GOOGLE ĮMONĖS PROFILIS

Kad vietinis SEO veiktų efektyviai, pasirūpinkite savo Google įmonės profiliu. Čia turite pridėti visą svarbią informaciją apie savo verslą: kontaktus, vietą, darbo laiką, nuotraukas, net klientų atsiliepimus.

Dėl geresnio matomumo nepamirškite pasirinkti kategorijos, kuri geriausiai apibūdintų Jūsų veiklos sritį. Tai leis paieškos sistemoms rodyti Jūsų verslą tam tikroje vietovėje gyvenantiems žmonėms. Jei sunku nuspręsti, kuri kategorija tinka labiausiai, patikrinkite, kokią yra pasirinkę konkurentai, arba išanalizuokite, kas rodoma į Google įvedus tam tikrus raktažodžius.

Pridėkite savo patalpų (pastato, interjero) ar produktų nuotraukas arba iliustracijas, atspindinčias Jūsų siūlomas paslaugas. Nors jie neturi tiesioginės įtakos vietiniam SEO, jie skatina potencialius klientus apsilankyti Jūsų svetainėje. Profesionalus apipavidalinimas gali išskirti Jūsų verslą iš kitų bei pagerinti jo reputaciją.

Google įmonės profilyje taip pat turi būti nurodytas svetainės adresas. Galimybė vos vienu mygtuko spustelėjimu pasiekti turinį padeda klientams greičiau ir daugiau sužinoti apie Jūsų verslą. Papildomos nuorodos (be pagrindinės nuorodos) taip pat palengvina pasiekiamumą. Pavyzdžiui, jei neteikiate paslaugų vietoje, aprašyme pridėkite tikslią kontaktinę informaciją.

Verslo aprašymas taip pat yra svarbus. Jis turi būti glaustas (iki 750 spaudos ženklų). Svarbiausią informaciją apie gaminius pateikite pradžioje (pirmuosiuose 250 ženklų), kadangi dažniausiai likusi aprašymo dalis būna paslėpta po mygtuku „Daugiau“. Nepamirškite paminėti raktinių frazių ir lokacijos, kurioje vykdote savo veiklą.

VIETINIS SEO: RAKTAŽODŽIAI

Efektyviai SEO lokalizacijai Google įmonės profilio neužtenka. Nemažiau svarbu yra užtikrinti, kad Jūsų svetainėje aptinkami raktažodžiai būtų susiję su vietiniu – miesto ar rajono, kuriame veikia Jūsų įmonė – kontekstu. Tokiu būdu klientams ieškant paslaugų ar produktų Jūsų regione yra didesnė tikimybė, kad būtent Jūsų svetainė bus rodoma vietinės paieškos sistemos rezultatuose. Štai keletas pavyzdžių:

  • kavinė Vilniaus centre
  • automobilių servisas Kaune
  • madinga drabužių parduotuvė Šiaulių Akropolyje
  • stomatologas Klaipėdos senamiestyje
  • IT paslaugos Vilniuje

Jei verslas veikia keliose vietose, sukurkite kiekvienai iš jų po skiltį svetainėje. Taip optimizuosite turinį kiekvienai vietai atskirai, naudodami konkrečius tikslinei vietai skirtus raktažodžius. Tai puikus būdas pagerinti savo pozicijas Google paieškos rezultatuose.

VIETINIŲ NUORODŲ KŪRIMAS IR ATSILIEPIMAI

Vietinio SEO atveju išorinės nuorodos ir papildomi verslo paminėjimai patikimuose šaltiniuose (pavyzdžiui, vietiniuose verslo kataloguose) yra svarbūs. Jie sustiprina internetinio verslo produktyvumą ir padeda užimti aukštesnę poziciją paieškos rezultatuose.

Taip pat nenuvertinkite ir atsiliepimų galios. Google turi itin stiprią ir vertinamą klientų bendruomenę, kurioje jie drąsiai reiškia savo nuomonę. Teigiami įvertinimai didina pasitikėjimą prekės ženklu ir pagerina paieškos rezultatus.

TARPTAUTINIS SEO VERTIMAS

SEO lokalizacija neapsiriboja vien raktinių žodžių vertimu į tikslinę kalbą. Verčiant atsižvelgiama ir į kultūrinį kontekstą bei poreikius. Šis procesas pritaiko turinį taip, kad jis taptų suprantamas ir patrauklus konkretaus regiono auditorijai.

Kodėl tai taip svarbu? Tikėtina, kad lokalizuotas turinys yra labiau įtraukus, skatinantis praleisti daugiau laiko svetainėje, kas nurodo Google algoritmams, kad Jūsų turinys yra vertingesnis, nei kiti paieškos rezultatuose išmesti variantai. Tai gali padėti Jūsų svetainei ir toliau būti rodomai kitiems suinteresuotiems vartotojams.

KAIP PRITAIKYTI TURINĮ PASITELKIANT SEO?

Skirtingose rinkose reikia skirtingų dalykų, todėl yra svarbu nuodugniai išnagrinėti, ko reikalauja  Jūsų pasirinkta tikslinė rinka.

  • Pradėkite nuo išsamios raktažodžių analizės, kad žinotumėte, kokie yra populiarūs terminai konkrečiame regione. Šią užduotį atlikti gali padėti tam tikri SEO specialistų naudojami įrankiai.
  • Užtikrinkite, kad Jūsų svetainė būtų pritaikyta vietos auditorijai: naudokite tinkamą kalbą, matavimo vienetus, valiutą ir kita.
SUPRASKITE SAVO TIKSLINĘ RINKĄ
  • Susipažinkite su savo auditorija analizuodami demografinius ir pirkimo duomenis, elgseną internete ar kitas tam tikros lokacijos naudotojų tendencijas. Išsiaiškinkite, kas jiems yra svarbu, kokie jų poreikiai ir lūkesčiai.
  • Pasinaudokite tokiais įrankiais kaip Ahrefs ar Semrush konkretaus regiono populiariausių raktažodžių nustatymui. Taip pat atsižvelkite į vietinius dialektus ir frazes.
PRITAIKYKITE SAVO SVETAINĖS TURINĮ
  • Pritaikykite meta aprašymą, antraštes ir žymas pagal vietinius raktažodžius užtikrindami, kad jie būtų parašyti atitinkama kalba ir atkreiptų vietos auditorijos dėmesį. To įvykdymui siūlome pasitelkti lokalizacijos specialistų ir gimtakalbių vertėjų pagalbą – jie padės pritaikyti Jūsų turinį prie kultūrinio rinkos konteksto.
  • Venkite turinio, kuris konkrečiame regione gali būti prieštaringas.
  • Įsitikinkite, kad vaizdai, spalvos ir naudojama simbolika yra tinkami.
PASIRŪPINKITE TECHNINIAIS ASPEKTAIS

Optimizuokite daugiakalbę svetainę, kad ji veiktų sparčiau ir būtų pasiekiama mobiliuosiuose įrenginiuose. Ieškodami vietinių įmonių, vartotojai dažnai naudojasi telefonais, todėl pasirūpinkite, kad svetainė gerai atrodytų mobiliuose įrenginiuose ir nedideliuose ekranuose.

BŪKITE AKTYVŪS SOCIALINIUOSE TINKLUOSE

Vis dėlto šiais laikais greičiausiai savo auditoriją pasieksite strategiškai veikdami socialiniuose tinkluose: Instagram, Facebook, TikTok, WeChat (Kinijoje) ar kituose. Bendradarbiaudami su vietos tinklaraštininkais, įmonėmis ir žiniasklaida sukursite papildomų nuorodų savo svetainei (nuorodų į Jūsų svetainę, patalpintų kitose svetainėse).

MĄSTYKITE VIETOS LYGMENIU
  • Integravę savo svetainę žemėlapiuose, geriau pasieksite vietos klientus.
  • Svetainėje naudokite vaizdinę medžiagą su regiono žmonėmis, tačiau venkite stereotipų. Taip parodysite, kaip Jūsų produktai ar paslaugos tinka vietos bendruomenės kasdieniam gyvenimui.
TESTUOKITE IR ANALIZUOKITE
  • Reguliariai atlikite A/B testus, kad sužinotumėte, kurie svetainės elementai geriausiai atliepia vietinę auditoriją.
  • Skatinkite klientus palikti atsiliepimus, nes jie padidina Jūsų prekės ženklo patikimumą.
  • Nuosekliai analizuokite rezultatus naudodami analitinius įrankius, kad suprastumėte, kuris turinys geriausiai veikia konkrečioje rinkoje.
SEO IR LOKALIZACIJOS ĮRANKIAI

Galvojate, kaip visą svetainės informaciją pateikti organizuotai bei užtikrinti svetainės pasiekiamumą klientams iš įvairių pasaulio kampelių? Jums nereikia visko daryti intuityviai, kadangi egzistuoja gausybė įrankių, palengvinančių SEO lokalizacijos procesą.

RAKTINIŲ ŽODŽIŲ ANALIZĖ

Optimaliausiam rezultatui pasiekti naudokite raktažodžių analizės įrankius, kuriems prieigą galite gauti per Google Keyword Planner, Ahrefs, Semrush ar Surfer. Jie puikiai tinka populiariems raktažodžiams rasti ir jų konkurencingumui įvertinti. Jei orientuojatės į Azijos rinką, apsvarstykite galimybę naudotis Baidu Keyword Planner.

SRAUTO STEBĖJIMAS

Į svetainę įtraukus tinkamus raktinius žodžius atsiranda poreikis stebėti, kaip gerai jie veikia, t. y. stebėti klientų srautą. Pradėti galite nuo Google Analytics. Šis įrankis suteikia įžvalgų apie Jūsų vartotojus – jų lokaciją, juos dominantį turinį, svetainėje praleidžiamą laiką.

SVETAINĖS OPTIMIZAVIMAS

Įrankiai, tokie kaip Semrush ar Moz Pro, padeda optimizuoti Jūsų svetainę dėl jų siūlomų problemų sprendimo būdų, įskaitant raktinių žodžių ir SEO analizę, techninių sutrikimų nustatymą – visa tai gali turėti įtakos svetainės pozicijai paieškos rezultatuose.

DAUGIAKALBĖS SVETAINĖS VALDYMAS

Paprastas mašininis vertimas naudojant tokias nemokamas programas kaip Google vertėjas ne visuomet yra geriausias sprendimas. Prastos kokybės tekstai gali atgrasyti vartotojus ir taip pabloginti reitingus paieškos rezultatuose.

Visgi jei reikia išversti didelį kiekį produktų aprašymų arba internetinės parduotuvės kategorijų į užsienio kalbą, galite rinktis ir mašininį vertimą, sukurtą pagal žmogaus neuroninių tinklų modelį. Vėliau profesionalūs vertėjai gali verstą turinį redaguoti, pritaikant jį tikslinei rinkai. Galiausiai lokalizacijos ekspertai užtikrins, kad tekstai skambėtų natūraliai ir atitiktų kultūrinius ypatumus.

Palengvinti savo svetainės versijų skirtingomis kalbomis tvarkymą galite naudodami įrankius, tokius kaip WordPress su WPML papildiniu – jie supaprastina turinio paskelbimo ir atnaujinimo keliomis kalbomis procesą.

SEO VERTIMAI IR SVETAINIŲ LOKALIZAVIMAS

Galvojate apie verslo plėtrą į naujas rinkas? Tinkamas svetainės lokalizacija vietiniam SEO yra itin svarbus norint sukurti klientų srautą, gaunamą iš paieškos sistemos.

Mūsų teikiamos SEO vertimo ir lokalizacijos paslaugos padės Jūsų prekės ženklui būti pastebėtam bet kuriame pasaulio kampelyje. Susisiekite su Skrivanek komanda ir sužinokite, kaip galime padėti Jums sėkmingai įsilieti į tarptautinę rinką.