Kalbinė įvairovė yra pagrindinis Indijos – valstybės, kurios ekonomika yra antra pagal dydį pasaulyje, – bruožas. Viena iš ilgalaikių verslo investicijų, kurias galite padaryti šioje klestinčioje rinkoje, yra jūsų paslaugų lokalizacija. Paslaugos, kurias pritaikysite Indijos klientams, greičiausiai taps pelningos, tačiau galite susidurti ir su didele konkurencija.
1. Kalbinė įvairovė
Net apie 80 proc. Indijos piliečių nėra raštingi anglų kalba, nors anglų yra viena iš valstybinių kalbų. Be jos, Indijoje yra penkios labiausiai paplitusios kalbos:
- hindi kalba (366 mln.);
- bengalų kalba (83 mln.);
- telugų kalba (74 mln.);
- marathų kalba (72 mln.);
- tamilų kalba (61 mln.).
Hindi – labiausiai paplitusi ir dažniausiai su Indija siejama kalba. Tačiau ji sudaro tik dalelę kalbinės įvairovės šioje didelėje šalyje. Kitų 17 oficialių indų kalbų (ir dar šimtų neoficialių) vartotojai migruodami ir toliau bendrauja savo kalba, maža to, jie tikisi būti aptarnaujami jiems įprasta kalba. Taigi, dabar Indijos piliečių dalyvavimas pasaulinėje rinkoje tapo toks įtakingas, kad jie tikisi paslaugų ir produktų lokalizacijos savo kalbomis.
2. Kalbos politika
Indijos piliečių aistra savo specifinėms gimtosioms kalboms gali prilygti kalbos šovinizmui. Kartais tai perauga į socialinį politinį judėjimą ir netgi smurtą. Pavyzdžiui, hindi kalbos įvedimą Karnatakos valstijoje, kurioje kalbama kanadų kalba, vietiniai priėmė kaip bandymą juos suvaldyti ir sumenkinti jų istorijos vertybes. Tad nusprendę nelokalizuoti savo paslaugų ir produktų tam tikromis kalbomis, galite sulaukti Indijos gyventojų pasipriešinimo ir verslo nesėkmės.
3. Kultūriniai skirtumai
Ar esate susipažinę su Indijos gyventojų, kuriems norite teikti paslaugas, istorija, religija ir gyvenimo būdu? Veikiausiai, jie itin skiriasi nuo jūsų ir daugelio kitų šalių kultūros. Šriftą, maketą, spalvas, muziką bei tekstus reikia parinkti tokius, kurie priimtini Indijos gyventojams – šią užduotį jums padės įveikti lokalizacijos ekspertai. Jūsų vizija gali būti nepriimtina žmonėms, kurių klimatas, menas ir muzika, architektūra ir daugybė kitų elementų labai skiriasi nuo kultūros, kuriai buvo sukurta jūsų originali idėja. Galbūt norint, kad Indijoje suklestėtų originali idėja, ją teks šiek tiek pakoreguoti. Tačiau gali nutikti ir taip, kad ją prireiks iš esmės pakeisti. Lokalizacijos ekspertai padės jums apie tai sužinoti daugiau ir apsispręsti, ką ir kaip pateikti Indijos rinkai.
4. Visuomenės pokyčiai
Indijoje kyla pragyvenimo lygis. Bendruomenės tampa vis labiau modernesnės. Štai trys pavyzdžiai:
- Indijos vyriausybei didinant investicijas į infrastruktūrą, užsienio investicijos taip pat padidėjo iki daugiau kaip 5 proc. Indijos BVP. Su verslu susijusios sistemos veikia geriau – siūlo daugiau potencialių partnerių ir paramą užsienio verslams.
- Turint beveik 20 proc. pasaulio gyventojų ir nuolat einant urbanizacijos link (apie 15 proc. indų dirba mieste), pasaulinių prekės ženklų, šiuolaikinių technologijų ir geresnių darbo vietų poveikis didina vartotojų perkamąją galią.
- Maždaug 65 proc. Indijos gyventojų yra jaunesni nei 35 m., o švietimas labai vertinamas šalies kultūrų – pasaulinio lygio universitetus kasmet baigia milijonai studentų.
5. Technologijos Indijoje
Indijoje daugiau nei 300 milijonų žmonių turi galimybę naudotis internetu. Tai antra pagal interneto sunaudojimą valstybė pasaulyje po Kinijos. Indija tampa vis derlingesnė technologijų startuoliams – į tai turėtų atkreipti dėmesį lokalizacija šioje šalyje besidominčios įmonės. Be to, kasmet Indijoje vis lengviau susirasti tinkamus darbuotojus ir gauti techninę pagalbą, kuri užtikrina sėkmingą įmonės plėtrą. Lokalizacija yra efektyviausia ilgalaikėje perspektyvoje, kai pasitelkiami protingi, ambicingi, technologijas išmanantys kolegos. XXI a. Indija tapo ta vieta, kurioje galite suburti tokią komandą.
J. V. McShulskis