Ruošiatės įdomias verslo idėjas paversti visiškai nauju savo verslu? O galbūt jau esate gerą vardą užsitarnavusi įmonė, kuri ieško būdų plėstis pasaulinėje rinkoje? Bet kuriuo atveju prekės ženklo tono pasirinkimas yra vienas pirmųjų ir svarbiausių žingsnių, užtikrinančių verslo sėkmę.
Koks yra jūsų prekės ženklo tonas?
Jūsų prekės ženklo tonas – tai jūsų prekės ženklo tapatybė. Jis padeda potencialiems klientams jus atpažinti, suprasti jūsų misiją ir svarbiausias vertybes, padeda perteikti jūsų verslo istoriją, standartus bei pagrindinę skleidžiamą žinutę. Išskirtinis prekės ženklo tonas padeda žmonėms sukurti ryšį su jūsų verslu. Apibendrinant – be galo svarbu, kad jūsų prekės ženklas būtų lengvai atpažįstamas.
Pasitikėjimo svarba
Moksliniai tyrimai parodė, kad vartotojai yra labiau linkę rinktis prekės ženklus, kuriais jie pasitiki. Pasitikėjimas kuriamas pasitelkiant bendras vertybes, pavyzdžiui, jeigu žmogui rūpi aplinka, jis bus labiau linkęs apsipirkti parduotuvėse, kuriose prekiaujama ekologiškais produktais. Be to, vartotojai vis labiau tampa išrankesni prekių ženklams ir atidžiau renkasi, su kuo nori būti asocijuojami ir ką palaikyti. Tinkamai parinktas prekės ženklo tonas padės jums pritraukti jūsų verslui ištikimų klientų.
Kuo yra svarbus nuoseklus prekės ženklo tonas?
Lojalumas prekės ženklui yra tik vienas iš daugelio gero prekės ženklo tono laimėjimų. Be to, prekės ženklo tonas, kuris išlieka nuoseklus visuose jūsų socialiniuose tinkluose, sukuria ryšį su jūsų prekės ženklu. Laikui bėgant žmonės žinos, ko gali tikėtis iš jūsų verslo. Geriausia siekti, kad vartotojai asocijuotų jūsų prekės ženklą tik su keliais žodžiais ar pojūčiais.
Pavyzdžiui, Coca-Cola prekės ženklas puikiai žinomas visame pasaulyje tik dėl kelių paprastų dalykų: raudonos spalvos, laimės jausmo suteikimo ir All-American dvasios. Štai ką turime omenyje, kai kalbame apie stiprų, nuoseklų ir ryšį kuriantį prekės ženklo toną.
Kalbant apie socialinius tinklus tapatybės turėjimas jums padės lengviau nuspręsti, kokiu turiniu turėtumėte dalytis savo socialiniuose tinkluose. Turėsite tvirtą pagrindą, kuris padės išlaikyti nuoseklumą.
Jūsų prekės ženklo tapatybės nustatymas
Renkantis prekės ženklo toną savo verslui, paklauskite savęs šių trijų klausimų:
- Kokia yra mano įmonės pozicija?
- Kokios yra mano įmonės vertybės?
- Kaip mano įmonė stengiasi įnešti pokyčių visuomenėje ar pasaulyje?
Pavyzdžiui, jeigu esate odos priežiūros produktų įmonė, pagalvokite apie tokius klausimus, kurie galėtų padėti užmegzti ryšį su potencialiais klientais:
- Ar jūsų produktai natūralūs?
- Ar stengiatės, kad jūsų klientai puoselėtų vidinį grožį?
- Ar prekiaujate aukščiausios kokybės produktais, kurie atneša greitus rezultatus?
Kita idėja – įsivaizduoti, kad jūsų įmonė yra žmogus, kurio klausiate šių klausimų:
- Kaip jūs atrodote?
- Kokią kalbą vartojate?
- Ar esate aktyvus ar labiau atsipalaidavęs?
- Kaip atrodo jūsų ideali diena?
Išsiaiškinę, kokio tipo „žmogus“ būtų jūsų įmonė, gausite naudingų įžvalgų apie savo potencialius klientus.
Išsiskirkite iš kitų prekės ženklų
Jūsų prekės ženklo tonas taip pat turėtų išskirti jūsų įmonę iš konkurentų. Kad suprastumėte, kas jūsų prekės ženklą rinkoje išskiria iš kitų, paklauskite savęs šių klausimų:
- Ką jūsų įmonė daro kitaip nei konkurentai?
- Kokių papildomų veiksmų imatės, kad klientai būtų patenkinti ir laimingi?
- Kokias tvarias praktikas naudojate, kurių nenaudoja konkurentai?
Leiskite potencialiems klientams sužinoti šiuos atsakymus.
Stengiantis išlaikyti nuoseklų prekės ženklo įvaizdį, labai svarbu laikytis pasirinkto kalbos tono. Kadangi didesnė dalis bendravimo su vartotojais vyks internete, jūsų tikslinė grupė įsimins žodžius, kuriuos vartosite. Pasirinkę kalbos toną ir taikydami jį visose platformose, leisite vartotojams daugiau apie jus suprasti.
Jūsų prekės ženklo estetika
Kūrybingai pažvelkite į prekės ženklo kūrimą rinkdamiesi spalvas ir šriftus, nes skirtingos spalvos ir šriftai gali sukelti skirtingus jausmus ir nuotaikas – jūsų verslas turėtų įkvėpti prekės ženklo įvaizdį.
Pvz., jei prekiaujate lauko produktais – puikiai tiks nuotykių jausmo kūrimas.
Nepamirškite ir savo prekės ženklo logotipo bei šūkio – skirkite laiko išsiaiškinti, kas labiausiai tinka jūsų prekės ženklui.
Jūsų prekės ženklo estetika svarbi nuosekliam įvaizdžiui išlaikyti, nesvarbu, kur vartotojai susidurs su jūsų produktais ar paslaugomis – nenuoseklus prekės ženklo įvaizdis klaidins ir atstums pirkėjus. Taigi, kad ir kokią žinutę norite perduoti pasauliui – privalote išlaikyti nuoseklumą.
Tikslinės auditorijos nustatymas
Svarbu tiksliai apgalvoti, kas yra jūsų tikslinė auditorija. Pradėkite nuo demografinių rodiklių, apsvarstykite:
- amžiaus ribą;
- lytį;
- tautybę;
- pajamas;
- išsilavinimą;
- geografiją.
Kai nustatysite pagrindus, galėsite leistis į smulkmenas aiškindamiesi savo tikslinės grupės charakteristikas ir įpročius. Pavyzdžiui:
- Kokie jų hobiai?
- Koks turinys juos dažniausiai domina?
- Ką jie seka socialiniuose tinkluose?
- Ką jie perka?
Gera pradžia nustatyti savo prekės ženklo toną – sužinoti, kokie prekės ženklai domina jūsų tikslinę auditoriją. Kai išsiaiškinsite tai, galėsite suprasti, kaip jūsų prekės ženklas gali unikaliai patenkinti potencialių klientų poreikius.
Kam lokalizuoti?
Vertimų biuras Skrivanek gali jums padėti išlaikyti unikalų prekės ženklo toną skirtingose rinkose. Susisiekite su mumis ir sužinokite, kaip mes galime jums padėti palaikyti nuoseklią žinutę visose jūsų tarptautinėse rinkodaros kampanijose.