Pradėkite nuo stiliaus vadovo

online-marketing-1246457__340

Kodėl verta parengti kalbos stiliaus vadovą, naudojamą ruošiant bet kokią prekės ženklo medžiagą ir žiniasklaidos priemonėms skirtas publikacijas? Tai prilygsta pasirūpinimui žemėlapiu prieš rengiantis į sudėtingą kelionę – galėsite išvengti klaidingų žingsnių ir sprendimų kuriant tekstus. Žinodami konkrečius kalbinius reikalavimus, už Jūsų gaminių medžiagą ar svetainę atsakingi rinkodaros tekstų kūrėjai galės lengviau išlaikyti unikalų Jūsų kalbėjimo toną ir požiūrį. Be to, tikslumo pavyks pasiekti ir ne tokiais subjektyviais klausimais – tarkim, maketuojant ar parenkant šriftą.

Stiliaus vadove aptariamas beveik kiekvienos kalbinės problemos sprendimas – čia pateikiami atsakymai į šimtus klausimų ir atskleidžiama sektina vizija. Idealiuoju atveju kiekvienas įmonėje dirbantis autorius prieš imdamasis užduoties turėtų šį vadovą kruopščiai peržiūrėti – ir proceso metu laikytis nurodymų. Vadove patariama, kaip idėjas paversti žodžiais, kad jų „skambesys“ tiktų Jūsų įmonei. Asmeninis autoriaus skonis turės žymiai mažiau įtakos rezultatams.

Nuo ko pradėti?

Visų pirma, aiškiai apibrėžkite pageidaujamą auditoriją: jos amžių, lytį, išsilavinimo lygį, gebėjimus technologijų srityje. Nusakykite tikslus, pasirinktiną kalbėjimo toną, sintaksę ir frazeologiją. Kai tik įmanoma, pateikite vartotinų ir nevartotinų frazių pavyzdžių. Išsamiai aprašykite, koks formatavimas, šriftai, skyryba ir akronimai geriausiai atitinka Jūsų įmonės pasirinktą toną – ir šiuos patarimus suskirstykite į vertėjams skirtus punktus. Sudaryti rekomendacinius principus turėtų užtrukti maždaug nuo 8 iki 10 valandų, o atliktas darbas vėliau Jums sutaupys dešimtis kartų daugiau laiko bei padės išvengti gėdingų ar brangiai atsieinančių klaidų.

Stiliaus vadovai labai pravers ne tik lietuviškai kalbančiam Jūsų įmonės personalui – tai neprilygstama pagalbos priemonė kuriant prekės ženklo įvaizdį tarptautinėse rinkose. Pagrindinį stiliaus vadovą išplėskite patarimais, kuriuos suformuluoti padės skirtingų kalbų specialistai ir konkrečiose šalyse dirbantis personalas. Stiliaus vadovą galima atskirai pritaikyti kiekvienai kalbai (pvz., socialinis tinklas Facebook turi 72 stiliaus vadovus, skirtus skirtingoms rinkoms). Kitas galimas sprendimas – sudaryti anglišką dokumentą, o kiekvienai kalbai paskirti po vieną rekomendacijų skyrelį. Remiantis tokia sistema, vertėjams bus žymiai lengviau įveikti sudėtingas užduotis – interpretuoti idėjas ir jas perteikti kita kalba.

Stiliaus vadovo privalumai:

  • Užtikrina klientams skirtos komunikacijos apie gaminį nuoseklumą, todėl išauga pasitikėjimas ir lojalumas prekės ženklui.
  • Sustiprina prekės ženklo individualumą ir atpažįstamumą visame pasaulyje.
  • Prekės ženklo pranešimai išlieka nuoseklūs visomis kalbomis.
  • Sumažina galimos vertimo netikslumų žalos tikimybę ir leidžia išvengti klaidų, kurias vėliau reikėtų taisyti.
  • Padeda lengviau sutelkti dėmesį kiekvienam, prisidedančiam kuriant prekės ženklo rinkodarą.

Pradėkite nuo bendrai sutartų gaminio koncepcijų ir pateikite kaip įmanoma konkretesnes rekomendacijas. Vėliau stiliaus vadovą galėsite išplėsti remdamiesi vertėjų, vietoje dirbančių specialistų ir naudotojų atsiliepimais. Vertimas yra menas, o išties efektyvaus stiliaus vadovo kūrimas – subtilus procesas. Tai trišalis dialogas tarp Jūsų, Jūsų vertėjų ir Jūsų klientų. Laikui bėgant šis ryšys turi tobulėti.

Skrivanek padės sukurti Jūsų įmonei skirtus stiliaus vadovus, pritaikytus įvairioms kalboms ir skirtingų šalių rinkoms.

Jacquelyn McShulskis