Tarpkultūrinė komunikacija versle: kaip patobulinti savo įgūdžius

Tarpkulturine komunikacija

Tarpkultūrinė komunikacija – tai kur kas daugiau nei tik bendravimas tarp žmonių iš skirtingų šalių. Tai taip pat procesas, kurio metu sukuriama bendra patirtis tarp skirtingas kultūras, kalbas ir įsitikinimus turinčių asmenų. Šie skirtumai gali sukurti arba sugriauti santykius tiek įmonės, tiek asmeniniu lygmeniu.

Versle tarpkultūrinė komunikacija leidžia žmonėms suprasti vieniems kitus, ieškoti bendrų sąlyčio taškų ir gerbti skirtumus. Tai vienodai svarbu tiek bendraujant gyvai, tiek telefonu, elektroniniu paštu ar neformalioje aplinkoje. Skirtingų kultūrų supratimas teigiamai veikia visas verslo sritis – nuo vidinės verslo kultūros, talentingų darbuotojų pritraukimo iki gerų santykių su klientais ar partneriais.

Šiame straipsnyje aptarsime, kas trukdo sėkmingai tarpkultūrinei komunikacijai ir kaip patobulinti savo įgūdžius.

Kas trukdo tarpkultūrinei komunikacijai versle

Tarpkultūrinė komunikacija ne visada būna lengva. Tam tikri įsitikinimai ir požiūris trukdo sklandžiai komunikacijai. Dažniausiai pasitaikančios kliūtys:

  • Kalbos barjeras. Nesugebėjimas įveikti kalbos barjero gali būti vienas iš labiausiai gąsdinančių bendravimo kliūčių.
  • Įtampa dėl nesusikalbėjimo. Nepatogumas dėl to, kad nesusišnekame, dažnai gali padidinti įtampą bendraujant.
  • Dažnai tarpkultūriniam bendravimui gali trukdyti polinkis laikyti savo kultūrą pranašesne.

Kaip pagerinti tarpkultūrinio bendravimo versle įgūdžius

Pateikiame keletą veiksmingiausių būdų, kaip patobulinti savo, kolegų ir darbuotojų tarpkultūrinės komunikacijos įgūdžius.

  1. Plėskite savo žinias apie skirtingas kultūras

Norint suprasti, kaip bendrauti su skirtingų kultūrų žmonėmis, pirmiausia reikia domėtis  jų kultūra, pagrindiniais istoriniais įvykiais, papročiais ir simbolika. Taip pat svarbu suprasti, ar tai labiau kolektyvinė ar individualistinė kultūra; kaip ji vertina autoritetus, statusą, koks yra asmeninės erdvės suvokimas, koks yra verslo etiketas. Toliau pateikiame kelių šalių verslo etiketo pavyzdžius.

Japonijoje pasisveikinant yra įprasta nusilenkti. Retu atveju yra spaudžiama ranka, bet tai turėtų inicijuoti kita pusė. Dovanos ir vizitinės kortelės turėtų būti teikiamos dviem rankomis. Taip pat japonams svarbi hierarchija ir jos gerbimas, tad dažniausiai bendrauja panašias pareigas užimantys asmenys.

Prancūzijoje ypač svarbu mokėti ir kalbėti prancūzų kalba, jeigu norime užmegzti stiprius santykius. Punktualumą prancūzai vertina lanksčiai. Nors punktualumas pageidautinas, nenustebkite, jeigu Prancūzijos partneriai vėluoja į susitikimą. Prancūzai taip pat kreipia didelį dėmesį aprangai ir stiliui. Net žemesnes pareigas užimantys darbuotojai investuoja į geresnės kokybės, stilingesnius drabužius ir aksesuarus.

Vokiečiai yra labai punktualūs, tad to tikisi ir iš savo partnerių. Punktualumas yra svarbus tiek susitikimuose, tiek  ir atliekant darbus. Verslo susitikimai dažniausiai yra gerai suplanuoti, turi aiškius tikslus, struktūrą ir nenukrypsta į nesusijusias temas. Vokiečiai taip pat pagarbiai vertina hierarchiją ir žmogaus amžių.

  1. Mokykitės kalbos

Skirtingų kalbų mokėjimas ar bent jų supratimas padeda užmegzti geresnį ryšį su kitos kultūros žmonėmis ir susipažinti su jų kultūra per kalbą. Tai kuria ypač didelę vertę bendraujant su užsienio partneriais ar bandant užmegzti naujų verslo santykių.

Jei norite tikslingai patobulinti profesinės verslo kalbos lygį, galite mokytis drauge su kolegomis pasirinkę kalbos kursus su gimtakalbiu dėstytoju. Taip ne tik mokysitės kalbos, bet ir turėsite galimybę padiskutuoti su dėstytoju, spręsti jums kylančius klausimus apie bendravimą su skirtingų kultūrų žmonėmis.

Bendravimas kito asmens kalba gali padėti jam atsiverti ir leisti jums daugiau sužinoti vienas apie kitą. Tai abipusiai naudinga!

  1. Pripažinkite, kad galite suklysti

Tarpkultūrinis bendravimas ne visada būna tobulas. Bendraujant svarbu susitaikyti su tuo, kad retkarčiais padarysite klaidų. Mokykitės iš jų ir atitinkamai koreguokite savo bendravimą.

Taip pat neskubėkite įsižeisti, jeigu kito asmens pasakyta frazė ar poelgis nėra artimas jūsų požiūriui, kultūrai. Tokie atvejai – taip pat puikus informacijos šaltinis apie skirtingas kultūras, koks elgesys yra priimtinas ar nepriimtinas. Juk asmuo nenorėjo jūsų įžeisti sąmoningai.

  1. Aktyviai klausykitės

Aktyvus klausymasis nereiškia vien tik klausytis, ką sako kitas žmogus. Tai taip pat reiškia, kad visą dėmesį skiriate kalbėtojui, apmąstote tai, ką jis sako, ir patvirtinate, kad jį girdite ir suprantate.

Aktyvus klausymasis yra labai svarbi santykių kūrimo dalis. Jis gali būti vienodai vertingas tiek vedant svarbias tarpkultūrines derybas, tiek bendraujant su nauju žmogumi.

  1. Atkreipkite dėmesį į neverbalinį bendravimą

Daugybė neverbalinių veiksnių gali padėti suprasti žmogų. Laikysena, akių kontaktas ir balso tonas – labai svarbūs. Atkreipkite dėmesį, kaip tarpusavyje bendrauja kitos kultūros žmonės. Jei matote, kad asmuo demonstruoja tam tikrą kūno kalbą savo kultūros atstovo atžvilgiu, atkreipkite į tai dėmesį. Tai gali padėti suprasti, kaip turėtumėte bendrauti ir jūs. Jūsų kultūroje taip pat gali būti dalykų, pavyzdžiui, akių kontaktas, balso pakėlimas ar apkabinimas, dėl kurių kitas asmuo gali jaustis nepatogiai.

Tarpkultūrinis bendravimas yra raktas į verslo sėkmę

Verslo pasauliui tampant vis globalesniam, būkite aktyvus klausytojas ir dėmesingas kalbėtojas. Nors kalbos ir kultūros barjerai gali atrodyti sunkiai įveikiami, tinkamų išteklių paieška gali padėti pagerinti tarpkultūrinį bendravimą darbo vietoje. Įgiję šių įgūdžių, galėsite užmegzti santykių, kurie yra labai svarbūs norint klestėti šiuolaikiniame verslo pasaulyje.